Tuesday, November 3, 2009

Flowers in the Attic


Saya masih ingat lagi ini merupakan novel yang pertama saya baca ketika saya berumur 19 tahun, mungkin kerana latar belakang keluarga membaca novel bukannya satu perkara yang menjadi kebiasaan dalam hidup saya. Apa yang saya ingat pada ketika itu saya menghadapi masalah berkaitan matapelajaran Bahasa English yang perlu saya ambil dan lulus, jika tidak saya akan dibuang dari pusat pengajian kerana matapelajaran ini adalah wajib untuk lulus. Atas nasihat sahabat saya iaitu Cik Maya yang merupakan rakan sebilik saya ketika itu, beliau telah menyerahkan sebuah novel dan meminta saya membacanya dan berharap agar ianya dapat membantu. Dan dari situ maka saya telah memulakan minat untuk membaca novel-novel sama ada dalam Bahasa Melayu ataupun English.
Novel ini mengisahkan penderitaan yang dialamai oleh adik-beradik yang di kurung oleh ibu dan nenek mereka sendiri hanya kerana harta dan cerita disebalik kelahiran mereka. Novel ini telah difilemkan namun apa yang mengecewakan ianya tidak lah sehebat buku tersebut dan penamatnya amat berlainan sekali dengan jalan cerita yang sebenar.

No comments:

Post a Comment