Tuesday, November 3, 2009

Rising Sun


Buku yang bertemakan penyiasatan, pembunuhan dan dunia korporat ini saya baca ketika saya baru mula berkerja di Setiawangsa. Ketika itu saya akan selalu menaiki bas untuk pulang kerumah keluarga di hujung minggu. Seingat saya buku ini saya beli di Komplaks Kota Raya sebagai buku 2nd hand dan rasanya berharga RM5. Apa yang nyata pada ketika itu minat saya untuk membaca buku ini adalah kerana pada ketika itu buku ini telah di filemkan dan ianya tidak dibenarkan untuk ditayang di Malaysia (betulkan jika saya salah) mungkin kerana jalan ceritanya yang tidak bersesuaian, namun apa yang saya dapati ya mungkin benar ada babak-babak yang tidak sesuai tetapi keseluruhan ceritanya lebih kepada penyiasatan untuk mencari pembunuh yang sebenar. Pada keseluruhannya novel ini sememangnya menarik untuk dibaca bagi sesiapa yang suka kepada cerita-cerita penyiasatan.

No comments:

Post a Comment